Er is een grote storing in de computersystemen van Trivire. Dat blijkt het gevolg te zijn van een aanval op die systemen. Trivire onderzoekt wat de gevolgen zijn. Zaken online regelen en mail verzenden naar Trivire is nu niet mogelijk. De woningcorporatie informeert alle huurders daarover per brief.

“We weten nog niet precies wat de omvang en impact hiervan is”, zo is te lezen op de website van Trivire. “Dit wordt nog nader onderzocht. Wel is er direct actie ondernomen om de systemen en gegevens veilig te stellen.”

Dit is mogelijk een datalek
Trivire heeft allerlei gegevens opgeslagen, ook van de huurders. Nog onbekend is of deze gegevens (of delen ervan) zijn ingezien door criminelen of opgeslagen. Omdat er dus mogelijk sprake is van een datalek, is alvast melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Alle huurders van Trivire ontvangen hierover ook een brief.

Aangepaste dienstverlening
Trivire moet de dienstverlening aanpassen: “Zo kunt u geen huurzaken online regelen, zijn wij alleen bereikbaar voor spoedsituaties en kunnen wij geen e-mail sturen en ontvangen. Excuses voor het eventuele ongemak en wij hopen op uw begrip.”

Zeer vervelend
“Wij hebben helaas niet kunnen voorkomen dat dit is gebeurd. Wel hebben wij direct maatregelen genomen om de eventuele schade zo veel als mogelijk te beperken”, zo laat Trivire weten.
“Heeft u vragen of wilt u uw zorgen delen? Neem gerust contact met ons op. Houd ook onze website in de gaten. Hier vindt u de laatste informatie en een overzicht met veel gestelde vragen over dit mogelijke datalek.”

Informatie en vragen
Volg het nieuws hierover op de website van Trivire. In de brief aan de huurders staat een telefoonnummer dat zij kunnen gebruiken voor vragen. Tinka van Rood, directeur bestuurder, schrijft daarin: “Heeft u vragen of wilt u uw zorgen delen? Neem gerust contact met ons op. Ook als u een klacht heeft over dit mogelijke datalek, kunt u deze bij ons kwijt.”