Het stationsgebied gaat op de schop. Minder auto's, minder doorgaand verkeer in het centrum. Het verkeer houdt op bij het centraal station.

De openbare ruimte langs het spoor verdient een logische, veilige infrastructuur. Met Project Spoorzone worden de gevaren van het gebruik van landbouwvoertuigen in de stad aan banden gelegd.

De snelle tractoren met aanhangers zijn groot, soms wel zes meter hoog. Bewoners Havenstraat, Burgemeester de Raadtsingel, Toulonselaan hebben veel last van lawaai en trillingen in huis. De geregeld jonge bestuurders zijn tijdens het rijden soms óók nog met hun telefoontje aan het spelen. Dit levert gevaarlijke verkeerssituaties op.

Heeft de gemeente bij de herinrichting voor de doorstroming van zwaar landbouwverkeer de alternatieve varianten in beeld? Is de gemeente nú alert de verkeersbewegingen van landbouwers stil te leggen? Ik heb geen zicht op de plannenmakerij rond dit onderwerp maar wat mij betreft verdwijnen vandaag nog de veel te hardrijdende zwaarbeladen tractoren uit het stadsbeeld. Ik wil niet wachten op project Spoorzone: Dordrecht pak die onveilige verkeerssituatie met tractoren met aanhangers zo snel mogelijk aan!